花という静物の記録、保存、記憶、上書きと映写を繰り返し、その形跡を残すことで過ぎ去った過程を集め直し再構成する。4つのモノクロ映像からなるこの作品では、一つずつに異なる花が暗闇に現れる。風でわずかに動く花びらが映像であることを認識させ、時にゆっくりと、または突然、二重、三重に重なり合い、振動し始め機械的な動きを見せる。3D映像の手法を使い、2つのカメラを人間の目と目の間隔にあけて撮影する方法から更に2つ以上の様々な角度から撮影し、重ね合わせた。また、何種類もの角度から映る映像をコマごとに交互に映し、同時にいくつもの角度からの映像を見ることで立体感を作った。
見たものを記録する手段の一つとしての写真と映像が、目の前にある空間を2次元の平面に落とし込むという過程を当たり前にし、映像に映る花の手触り、重さ、大きさ、空間との関係などが実物から遠ざかる中、そういった誤差を我々は無意識のうちに無視し、リアリティーを抱く事ができるようになった。この作品では、映像編集の過程、もしくはその断片を明らかにすることで、見るものへの既にある解釈からずれを作り、映像で映るものの現実との差の不完全さを浮き出させ、新しい見方を模索している。
Flowers as a still life, to capture, save, store, overwrite, project repeatedly and to leave these traces recollects the subjects passed time and reconstructs themselves. The work composed of four monochrome videos in which each is an individual flower emerging from darkness. The petals are subtly moving which suggests it is more than a static image. Sometimes slowly or suddenly, the flower appears doubled and tripled, it starts to vibrate creating a mechanised unfamiliar movement. Using a method of 3D film making composed with two images shot from separate lenses similar to that of the human eye. For this video, there are multiple angled views of the flower are blended, or projected frame by frame at the same time resulting in a perception of three-dimensionality to the image.
The process of preserving the views into photographs or videos has become usual procedure to reconstruct the viewing subject onto a two dimensional surface. Through this process the flower’s touch, weight or spatial sense becomes further from the original, yet we learn to enable ourselves to unconsciously ignore the difference and accept the reality. This work explores different perspectives by revealing the process of video making or the gap in between the frames, it leads to a dissimilarity in the already existed understanding of the viewing subject and projects the distinction between the reality in the screen and its imperfection.